Retronostalgia: Diablo

Jag tyckte nog inte det var lika kul då som jag gör nu, men smeden Griswold är så fantastisk på göteborgska! Jag köpte Diablo på Playstation 1 billigt i någon låda med reaspel. Jag klarade det aldrig även om jag tyckte det var roligt. Att det även gick att köra hela spelet på svenska var nog något som jag då inte reflekterade över direkt. Nu dock i efterhand är det fasligt kul att höra hur lågt ribban sattes när de svenska röstskådespelarna äntrade inspelningsbåset för att dubba det annars mästerliga spelet från Blizzard.

~ av Glenn på mars 13, 2009.

2 svar to “Retronostalgia: Diablo”

  1. Tidlöst! Och hur roligt som helst! Tack för glädjen jag fick av ditt inlägg.

  2. Ja, visst är det roligt. Dubbade spel till svenska har dock fått lite av en revival på PS3 med Bluray och dess utökade skivutrymme. Både Resistance 2 och Ratchet & Clank går tex att få helt på svenska.

Kommentera

 
