Retronostalgia: Suikoden

Året var 1997 och jag var tretton år gammal. Suikoden var med största sannolikhet mitt första RPG. Bossen ovan är en av de första stora bossarna man möter och jag vill minnas att jag då kämpade ett tag med den fighten trots att den idag ter sig ganska simpel (något med de taktiska tankegångarnas vara eller ickevara vid den åldern antar jag). Men så var belöningen efteråt också en av de trevligaste jag fått i något RPG.

Med 108 karaktärer vid ens sida var nog ändå Joshua den jag då tyckte var ballast, drakryttare och allt. Ninjaledaren Hanzo var också rätt tuff vill jag minnas. Tyvärr var ingen av dem någon man kunde få med i sitt slagsmålsgäng.

Spelet ligger fortfarande i hyllan med något gulnad manual och en smått repig skiva.

~ av Glenn på februari 13, 2009.

2 svar to “Retronostalgia: Suikoden”

  1. kul att kunna inspirera till blogginlägg!

  2. Ledsen att behöva säga det kusin, men det var mer klippet jag hittade på Vimeo som inspirerade. Fast ditt psnköp av det kanske var det som låg bakom ändå, vem vet.

Kommentera

 
