Little Big Planet

sackboy_lbp-1

Little Big planet har den absolut bästa presentationen jag har upplevt på mycket länge i ett spel. Introt är fantastiskt mysigt och Stephen Fry som är berättarrösten får spelet att kännas som en fantasifylld film i samma anda som Lemony snicket, Big Fish och Liftarens guide till galaxen (som han faktiskt är just berättarrösten till). de första timmarna blir man guidad runt av denna berättarröst och gör att man lär sig spelet i ett mjukt och följsamt tempo.

Jag har dock inte spelat i mer än några timmar då jag är ganska övertygad att det hela gör sig mycket bättre tillsammans med åtminstone en annan vän i samma soffa eller över nätet. Det jag har spelat med mina väner har framkallat mycket glädje och det är alltid lika kul att se tre stycken Sackboys hänga i varandra från en flygande fågel och försöka komma över elden till säker mark. Om nu Sony bara hade lyckats marknadsföra spelet lika elegant som Microsoft gjort med Gears of War 2 så hade jag varit nöjd. Reklamen för Little Big planet som visas på TV just nu är tämligen klen och får en inte direkt att bli pepp på spelet. Detta känner man dock när man ser Gears of War 2s känslobringande reklam. Det enda är väl att det är mer känslor i den reklamminuten än vad det var i de timmar jag spelade spelet.

Till de Xbox 360ägare som fortfarande inte sett det fantastiska med PlayStation 3s exklusiva spel så är detta det spel som borde öppna ögonen för de flesta.
Phew, jag riktigt spottar ur mig uppdateringar på denna bloggen.
Får vila lite.

~ av Glenn på november 13, 2008.

Kommentera

 
