SF2 HD…inte min kopp te

Efter att nu ha sett gameplay från Street Fighter 2 HD så sjönk min pepp på spelet ganska rejält. Visst, det är högupplöst och fint men spelet ser helt tomt ut och utan detaljer. Sen trodde jag faktiskt att remaken skulle innehålla nya animationer så att det hela skulle flyta lika fint som SF3. Men detta har de ej infört och spelet ser tämligen hackigt och stelt ut. Jag vet att fans och pro players är superkänsliga när det gäller konverteringar och att den nya versionen helt ska spelas som orginalet men detta känns som att ta två steg bakåt. Nä, jag hade hellre sett en HD remake av Street Fighter 3: Third strike.

 

Filmerna @ joystiq.com

~ av Glenn på juni 26, 2008.

Kommentera

 
