GTA IV – första tankarna

Jag föll tydligen stenhårt för hypen kring GTAIV eftersom mina första intryck var ganska medelmåttiga. Jag hade hoppats på en stabil bilduppdatering men spelet lider som de andra i serien av just ostabil bilduppdatering. Det är inte olidligt, långt från det men det förekommer ganska frekvent ändå. Spelet är dock väldigt välgjort. Detaljer, stadens infrastruktur och hur naturligt folket beter sig är väldigt imponerande. Att ta en taxi och bara stirra på omgivningen som åker förbi känns väldigt gemytligt. Än så länge är det nog dock mest det grafiska jag känner att jag är besviken på och jag förstår verkligen inte hur så många recensioner givit spelet 10 i grafik. Jag antar att det är svårt att säga så mycket om ett så stort spel som GTAIV utan att ha klarat det men än är jag endast måttligt överväldigad av detta ”shit världens bästa genom alla tider!!!” spel. Jag återkommer dock med en slutgiltig summering av spelet efter jag har klarat det.

~ av Glenn på maj 5, 2008.

Kommentera

 
