Ratchet-slutet

Nu är det klart, jag har sett eftertexterna, känner mig lite som ett frågetecken och vill ha mer av detta ytterst välgjorda spel. Ratchet & Clank är nog det roligaste platformspelet jag spelat efter tiden med Mario Galaxy. Spelet har enorm variation i form av en mängd olika planeter, alla med sitt egna klimat och stil. Man skaffar också på sig ett berg av olika vapen som alla mer eller mindre är unika. Varje vapen kan uppgraderas ett flertal gånger samt även gå upp i level. Det finns även gömda guldmuttrar som kan betala nya skins till Ratchet och till sist finns det gömda delar av en ritning som sägs vara någon form av supervapen (jag har dock inte hittat alla delar till den än). 

 

Kontrollen är näst intill perfekt och det enda jag skulle kunna tycka vara något att anmärka på vore isåfall kameran som ibland kan hamna fel, dock har man full kontroll över den med den högra  analogspaken. Skärmuppdateringen ligger allt som oftast på fina 60 rutor per sekund och spelet ser smått fantastiskt ut med många vackra detaljer. Har man ett Playstation 3 så är spelet lätt värt ett inköp.

~ av Glenn på april 27, 2008.

Kommentera

 
