Utveckling och miljö

Första delen

Andra delen

Jag såg den här föreläsningen av Fredrik Härén när den visades på svt24 för några veckor sedan och tyckte att han hade mycket intressant att säga. Han är dessutom en god talare vilket gör att iaf jag inte tappade intresset. Härén menar att vi till skillnad från u-länder inte alls utvecklas längre och har stannat upp eftersom vi är så nöjda med våran titel som i-land. Del två är nästan fyrtio minuter lång men det är värt den tiden tycker jag.

En föreläsning av William mcDonough som Filip tipsade mig om är också väldigt intressant och handlar om hur vi med ny design och teknik kan få ett mer miljövänligt levene. Dock kunde jag inte få deras kassa spelare att funka på den här sidan så länken till den finns här istället

~ av Glenn på december 29, 2007.

Kommentera

 
