Två remakes tack

Rare borde göra ett Killer Instinct snart men behålla 2D-stilen och såklart ha högupplösta sprites denna gång. Det hade varit väldigt trevligt. Spelet till snes var ju ändå en av Rares bästa enligt min mening. Jag spelade oftast som Jago då jag alltid varit svag för ninjor medans Filip spelade som Cinder, en av de tuffare karaktärerna Killer Instinct hade. Hans ”ultra”combo var brutal och kunde man spela honom rätt var han galet snabb. Jag hade nog egentligen nöjd mig med en HD-version av första spelet då dom nya karaktärerna i Killer Instinct Gold (N64) aldrig var lika intressanta som orginalen. Ett annat spel som borde få sig en HD-version är Rock n Roll Racing från Interplay. Jag hyrde säkert spelet minst femton gånger och det blev aldrig tråkigt. Kontrollen, banorna och bilarna var alla perfekta. Att man kunde använda diverse vapen som bilarna var utrustade med gjorde spelet bara bättre och det fanns inget roligare än att skjuta och spränga en bil som precis kört om. Med låtar som Highway star, Smoke on the water och Paranoid i sköna miditoner och en rolig kommentatorröst bidrog till till den sköna känslan hela spelet hade. Önsketänkande, men vad ska man göra en torsdagskväll i december?

~ av Glenn på december 27, 2007.

Kommentera

 
