Wes Anderson love

The darjeeling Limited

Idag har The Darjeeling limited premiär här i Sverige, en film jag verkligen vill se då jag gillar Wes Andersons filmer skarpt. Trevligt att Bill Murray är med även i denna film, dock vet jag inte i hur stor hans roll är. Det är något speciellt med tempot i hans filmer som jag gillar tror jag, den går i lugn takt framåt utan att bli segt. Den senaste filmen jag såg där Wes Anderson var inblandad i var The squid and the wale (han var producent i den produktionen), en film jag tyckte väldigt mycket om. Jag är dock ganska kass på att förklara vad det är jag gillar med filmer jag tycker om, jag går mest efter känslan jag har efter att ha sett dom. Om det är någon som är intresserad så rekommenderar jag Rushmore, The Life aquatic, The royal tenenbaums och The squid and the wale, vilket nästan är samtliga av hans filmer. Hans första kortfilm Bottle rocket och långfilmen med samma namn har jag dock inte sett än, är dem bra?

Wes Andersons wikisida.

~ av Glenn på december 25, 2007.

2 svar to “Wes Anderson love”

  1. Jag är precis som du, galen i wes anderssons filmer och jag kan meddela dig att Långfilmen Bottle Rocket är jettebra!

    det märks att den inte är lika proffsigt gjord och att det är en mindre budget, men vad gör det när det bara exploderar wes andersson energi och charm🙂 jag tycker den är tokbra och jag har den på dvd om du vill låna.

  2. Jag vill låna!

Kommentera

 
