Julafton och sånt

Super Mario Galaxy

Julafton var trevlig om än sömnig. det var många som gäspade mer än tio gånger. Mors rotsaksgratäng och dom svampfyllda crepsen var sjukt goda och dom vegetariska prinskorvarna funkade fint som vanligt. vad gäller julklappar så var det roligaste Helena Blomqvists the dark planet (jag skrev om den i ett tidigare inlägg) som jag fick av min käresta samt Super Mario Galaxy vilken jag fick av mor och far. Jag fick även ett nytt fodral till min macbook då min förra helt tappat sin stötskyddsförmåga och mest kändes som tunt tyg på sina ställen. Man skulle kunna säga att julen bara är till handelns förtjänst och att denna konsumptionshysteri endast är av ondo. Det är den också på sätt och vis men samtidigt infinner sig en gemenskap som man sällan har under året. Julklappar är helt klart sekundärt då det trevliga ligger i att äta mat med släkt, vänner och bara umgås. Det är något som känns ganska sällsynt nu för tiden.

~ av Glenn på december 25, 2007.

Kommentera

 
