Två mickar och en handkontroll

Singstar

Just nu är det Singstar som snurrar i blueray-spelaren på mitt ps3. Jag ska säga att jag är singstar n00b så jag har inte riktig koll på hur allt fungerar. Det första som imponerar är hur sjukt snyggt gränssnittet är och hur smidigt allt fungerar. Detaljerna som medföljer vid varje byte av bakgrundsbild är också trevlig. Blomsterfrön yr i vinden när man använder gräsfältet som bakgrund och snöflingor flyger när de snötäckta bergen används. Singstore verkar också kunna bli en farlig potatis för min plånbok då det redan nu finns sextio låtar att köpa där, många som är väldigt bra. Femton spänn per låt känns okej på något sätt även om jag misstänker attdet blir mycket i längden. Men tänker man på hur många skivor Singstarfans fått köpa för att få nya låtar så är Singstore sjukt smart. Plasten i de skivorna och fodralen slipper man ju också vilket är lite trevligare för miljön, Go digital format Go!

Nu hoppas jag det kommer upp lite Mew…eller bob Hund!

~ av Glenn på december 21, 2007.

8 svar to “Två mickar och en handkontroll”

  1. Hehe, Mew! Då får du plocka fram falsettrösten deluxe! Har du en sån? Singstar har ju nästan bara en massa ”tjejlåtar” med generellt höga oktaver så Mew hade nog passat utmärkt.🙂

    Annat var det ju när jag skulle sjunga Petula Clarks ”Downtown” härom veckan. Jeeez. Du kan ju fråga Lai hur illa det lät.

  2. Haha, jag försöker att få till en sån röst iaf. Jag misstänker dock att allt musiken allt som oftast överröstar min egen röst och skapar falska förhoppningar om att det faktiskt låter okej. Men det är sant det du säger, mycket av utbudet består av höga toner. Dock finns det nu att köpa via Singstore raka motsatsen i form av Love will tear us apart och en och annan Bowielåt. Haha, Lai berättade om detta, lät väldigt festligt.

  3. Hehe, då får man väl hoppas på Johnny Cash, Lee Hazlewood, Magnetic Fields … och kanske lite Slayer? ”Angel of Death” vore najs.🙂

  4. haha ja! Jag tror att det kommer att komma mer låtar ur kanske andra kategorier som inte varit jätterepresenterade innan. Finns iaf 160låtar minst just nu och det ska uppdateras under stadig takt har de sagt (rim, yay). Musik som Slayer lyser dock änsålänge med sin frånvaro:/

  5. men singstore finns bara till nån PS3-utgåva? funderar på att köpa ett PS2 (och en xbox360) när jag flyttar till karlstad. något måste man ha för att slå ihjäl lite tid.

  6. Mm jo, Singstore finns bara på Ps3. Jag skulle dock rekomendera en ps3 ändå trots det höga priset (3900kr just nu). Jag använder min varje dag till att även kolla film på vid sidan av spel. dels har den ju en blueray om man gillar HD film, sen kan den använda sig av media servers så jag streamar divxfilm, musik och foton från min dator där jag har en media server som delar ut mitt innehåll. Divx och Xvid funkar oftast hur bra som helst att kolla på genom ps3n. Enda trista just nu är att det inte verkar finnas några äldre Ps3 kvar på marknaden som har stöd för ps2-spel. Men annars tycker jag PS3 är ultimat maskin som kan hantera det mesta. If you want a vacation, buy a PlayStation(3),min spontana reklam-punchline heh.

  7. fast det är ju bara pissfilmer som finns på bluray. och dessutom har jag en gammal oldschool TV, ingen platt. jag är faktiskt inte så förtjust i platt-TVs upplösningar, ffa på TV-program. Och DVDer blir så gryniga. jag väntar i så fall tio år till när priser och utbud utvecklats enormt.

    vad beträffar PS3 vs Xbox känns det som ett dött lopp. men jag tror nog ändå mer på Xbox potential inom spelutbudet. bara man kan spela GTA4 på den så är jag nöjd.🙂

  8. mm Jo sant, det som inte är HD ser ganska skräpigt ut tyvärr. PS3n är iaf hyffsat duktig på att skala upp divxfilm så det brukar funkar fint även på min HD-skärm. Xbox har sjukt mycket mer spel som sagt och jag tror du kan streama divx från din dator med den med🙂 Jag försöker ragga folk till ps3 mest för att jag vill ha mer vänner på min vännerlista. Just nu har jag 2 som jag känner😦

Kommentera

 
