Skate och Flashback till Fade to Black

Skate

Nu har jag äntligen fått Skate som jag köpt från ebay efter två tidigare misslyckade försök att skaffa det. Första gången var precis som nu från ebay. Efter att ha väntat i tre veckor efter att ha betalat säljaren mailade jag honom och frågade vad som händer. Efter två dagar fick jag mail av ebay där dom skrev att dom stängt av säljaren då han inte skickat andra varor till folk. Fan tänkte jag när jag insåg att jag blivit blåst, 350kr åt helvete. Men jag tänkte att jag kunde anmäla killen iaf till paypal och jag blev förvånad när jag efter någon vecka fick mail från paypal om att dom faktiskt lyckats ta tillbaka mina pengar. Yay paypal. Den andra gången beställde jag spelet från yesasia.com men efter några veckors väntade fick jag mail av dom att spelet är slut och att dom inte skulle få in det igen. Men nu äntligen efter att åter testat att köpa det från ebay har jag fått hem det, även om jag fick betala tull för det:/

EA Skate

Jag tror att Skate är det första spel från Electronic Arts jag köpt på sjukt länge. Nu när jag försöker komma på vilket det senaste var så är det deras fula logga man fick se innan Fade to Black startade upp. Det spelet släptes 96 till playstation 1. jag kommer ihåg hur häftiga jag tyckte filmerna var som visade hur man dog, speciellt den som visade hur man blev uppäten av grönt slem. Spelet var i full 3D och saknade helt texturer vill jag minnas. Jag har för mig att Electronic Arts loggan var tre objekt som snurrande runt och var lite mindre häftig som deras nuvarande. Den tillhörde då företaget som senare kommit att köpa upp sjukt mycket av spelbranshen. Det trodde man inte då.

Nu ska jag ut i San Vanalonas stadsdelar och leta bra trappor att hoppa från men jag är också pepp på att göra min rullbrädesnubbe.

~ av Glenn på december 13, 2007.

Kommentera

 
